Verslag Kruiningen - Den Bommel 04 oktober 2014 Terug

04-10-14 Kruiningen - Den Bommel 0-6 (0-2)

In het verre Kruiningen heeft Den Bommel een verdienstelijk overwinning geboekt. In een zeer sportieve wedstrijd werd het 0-6. Tot de 0-3, in de 67e min bood de thuisclub aardig tegenstand maar daarna liet men de kopjes wat hangen en kon Den Bommel uitlopen naar de 0-6.
Al in de 2e min kwam Den Bommel op voorsprong, Patrick Verolme kon geen vrij staande medespeler vinden en dacht bij zichzelf laat ik dan maar op doel schieten. Van zo’n 30 mtr afstand nam hij de bal op de wreef en zag deze met een boog over de doelman in het net belanden, 0-1. In de 10e min leek de voorsprong verdubbeld te worden maar net toen Wesley Bakker, op aangeven van Patrick Verolme, wilde afdrukken kon een verdediger er een voet voor steken en verdween de bal naast het doel. Kruiningen kwam er regelmatig uit maar de verdediging van Den Bommel stond goed en gaf niets weg. In de 20e min een diepe bal van Raoul Verolme op Michel v St Annaland maar die schoot wat te gehaast en zag de bal over het doel verdwijnen. In de 37e min lukte het wel om de 0-2 op het scorebord te zetten. Een pass van Wesley Bakker over rechts op de mee opgekomen Robin Notenboom, de voorzet werd knap binnengekopt door Patrick Verolme.
Amper 1 min later was de thuisclub dicht bij de aansluittreffer maar de voorzet verdween via de lat uit het veld.
In de 2e helft startte Kruiningen met een offensief om iets aan de achterstand te doen. Dit had bijna direct succes maar doelman Ti Jey Bins kon met de vingertoppen het schot tot corner tikken. Den Bommel had het wat lastiger en maakte het zichzelf ook niet gemakkelijk door te veel met de bal te gaan lopen ipv het samenspel zoals in de 1e helft. Het offensief duurde ongeveer een kwartier. Daarna kon Den Bommel het spel van de 1e helft weer oppakken en in de 67e min resulteerde dit in de 0-3. Marius Hobbel kreeg de bal van Patrick Verolme, kapte een verdediger uit en schoot onhoudbaar de bal tegen het net. Daarna was het verzet van de thuisclub gebroken en kon Den Bommel naar hartenlust counteren. In de 71e min een steekpass van Patrick Verolme op Wesley Bakker en die liet zich deze mogelijkheid niet ontnemen, 0-4. Weer 10 min later een diepe bal, Wesley Bakker legde de bal breed op Wouter Bakelaar en die kon simpel de 0-5 in het lege doel schuiven. Vlak voor het eindsignaal kwam ook nog de 0-6. Leon Breeman omspeelde op het middenveld enkele spelers en gaf een uitstekende bal op Wesley Bakker, die passeerde de doelman en schoot de bal in het doel.

Opstelling: Ti Jey Bins, Robin Notenboom, Leon Breeman, Raoul Verolme, Ruud Maliepaard, Michel v St Annaland, Patrick Verolme, Marius Hobbel, Frank Post, Wouter Bakelaar,, Wesley Bakker

Kaarten: geen

Wissels:
Robin den Engelsman (60e min voor Michel van St Annaland)
Jesper vd Hoek (75e min voor Marius Hobbel)