Verslag DB 1 -Terneuzense Boys 1 03 september 2016 Terug

In de eerste wedstrijd, thuis tegen Terneuzense Boys, van het nieuwe seizoen is Den Bommel tegen een onnodige nederlaag opgelopen. In de eerste helft gaf men “niet thuis” en toen het rustsignaal werd gegeven stond er een achterstand van 0-3 op het scorebord. De tweede helft, tegen 10 man, werd er nog met man en macht getracht hier iets aan te doen maar verder dan 2-3 kwam men niet.
Beide ploegen begonnen wat afwachtend aan de wedstrijd maar na een kwartiertje namen de gasten uit Terneuzen het heft in handen en kreeg de verdediging van Den Bommel het steeds drukker.
Pas in de 27e min wist Terneuzense Boys een gaatje te vinden. Na balverlies op het middenveld werd een aanvaller met een steekpass alleen voor doelman Bins gezet en die had geen weerwoord tegen de inzet in de verre hoek, 0-1. Den Bommel probeerde waar mogelijk de aanval te zoeken maar kon geen echte vuist maken. In de 40e min werd de voorsprong verdubbeld, een vrije trap werd simpel binnen getikt, 0-2. Vlak daarna kreeg Den Bommel de mogelijkheid de aansluitingstreffer te maken maar Bryan Bouwens werd op het laatste moment, binnen de 16 mtr, aangetikt. De scheidsrechter wees naar de 11 mtr stip en de dader kreeg een rode kaart. De toegekende strafschop werd door Wesley Bakker gemist, de inzet ging over het doel. In de 44e min moest een verdediger van Terneuzense Boys zijn doelman assisteren op de doellijn om een inzet van Bryan Bouwens onschadelijk te maken. Met nog enkele seconden te spelen werd het zelfs 0-3.
In de tweede helft zette Den Bommel meteen druk naar voren en in de 53e min werd het 1-3, Bryan Bouwens speelde zich knap vrij en schoot bekeken de bal in de verre hoek. De 10 man van Terneuzense Boys trokken zich steeds verder terug in de verdediging maar gaven niets weg. Daarnaast kwam men er zo nu en dan gevaarlijk uit en moest de verdediging van Den Bommel alert blijven. In de 72e min was het Michel van St. Annaland die, na een goede combinatie, de 2-3 wist te scoren. Nog geen min later leek de gelijkmaker op het scorebord te komen, een harde vrije trap van Patrick Verolme ging jammer genoeg via onderkant lat weer het veld in. De 3-3 hing in de lucht maar de gasten verdedigden uitstekend en gaven niets meer weg.

Voor foto's van de wedstrijd klik hier.