Prinsenland-Den Bommel 10 september 2016 Terug

Ook in de tweede wedstrijd, uit tegen Prinsenland te Dinteloord, is het Den Bommel niet gelukt de eerste punten in de 2e klasse te pakken. De uitslag lijkt erger dan het in werkelijkheid was. Men begon te slap aan de wedstrijd en werd op een 3-0 achterstand gezet, daarna een goede periode waarna de stand werd recht getrokken tot 3-3 maar door individuele fouten kon de thuisclub de wedstrijd tot een goed einde brengen en was de eindstand 6-3.
Prinsenland begon sterk aan de wedstrijd en Den Bommel had de handen vol om de aanvallen te pareren. In de 4e min leek Prinsenland al op voorsprong te komen, toen een voorzet bij de 2e paal goed werd ingeschoten, maar de paal bracht redding. In de 10e min werd het 1-0, een corner werd goed ingekopt, in 1e instantie kon Ti Jey redding brengen maar op de rebound moest hij het antwoord schuldig blijven. Den Bommel speelde te slap en de thuisclub kon naar hartenlust combineren, in de 20e min leek de score te worden verdubbeld maar met een katachtige reactie wist Ti Jey met zijn vingertoppen de bal, via de lat, te keren. Weer 10 min later was er toch de 2-0, na slecht wegwerken bij een corner kon een aanvaller simpel de bal in het doel tikken. Vlak voor het rustsignaal leek Den Bommel de achterstand wat te verkleinen maar de inzet van Frank Post werd door de doelman onschadelijk gemaakt.
De 2e helft begon Den Bommel beter aan de wedstrijd en moest Prinsenland steeds verder achteruit. Toch was het de thuisclub die in de 51e min , na een fout in de verdediging, de score wist te vergroten naar 3-0. Den Bommel gaf zich nog niet gewonnen en bleef de aanval zoeken. In de 56e min leverde dit resultaat op, een corner werd door Wesley Bakker snoeihard achter de doelman gekopt, 3-1. Eén min later was er ook de 3-2, na een voorzet van Frank Post was het Mees Vroege die bij de 2e paal de bal binnen kon schieten. Den Bommel ging op jacht naar de gelijkmaker, maar moest wel alert blijven op de gevaarlijke uitvallen van de thuisclub. In de 70e min werd na een goede combinatie Johnno Baker aangespeeld en die wist met dit buitenkansje wel raad, 3-3. De vreugde was echter van korte duur. In de 73e min wees de scheidsrechter, na een duwtje in de rug bij een aanvaller die staande op de achterlijn de bal afschermde, naar de 11 mtr stip. De penalty werd goed ingeschoten, 4-3. Den Bommel moest weer op zoek naar de gelijkmaker. In de 80e min werd echter een individuele fout, in de verdediging van Den Bommel, genadeloos afgestraft en kwam de 5-3 op het scorebord. Vlak voor het einde werd het ook nog 6-3.

Voor foto's klik hier