Nieuwdorp - Den Bommel 08 oktober 2016 Terug

De eerste 10 min was Den Bommel nog wat zoekende hoe de tegenstander te bespelen en kreeg ook de 1-0, na een rommelige situatie voor het doel, om de oren. Daarna pakte men het wat beter op en ging op zoek naar de gelijkmaker. In de 20e min was het bijna zover maar de thuisclub kon op de doellijn redding brengen. Nieuwdorp bleef met snelle aanvallen gevaarlijk en had wat mogelijkheden om de score te verdubbelen maar het Ti Jey Bins had wat goede reddingen in huis om verdere onheil te voorkomen. In de 37e min had Mees Vroege bijna succes maar zijn inzet werd door een verdediger op de doellijn gekeerd.
In de 2e helft was het eerst Nieuwdorp dat nog gevaarlijk werd maar daarna ging Den Bommel met veel inzet regelmatig richting het doel van Nieuwdorp. In de 58e min wist de verdediging van de thuisclub nog met veel moeite de bal uit het doel te houden maar 1 min later was het wel raak. Na een voorzet kopte Wesley Bakker de bal voor de voeten van Frank Post en die schoot de 1-1 binnen. De daarop volgende min was het weer raak, na een goede loopactie kwam Mees Vroege vrij voor de doelman en dit betekende de 1-2. Wie dacht dat Den Bommel nu de wedstrijd naar zich toe had getrokken kwam bedrogen uit. De spelers van Nieuwdorp keken elkaar aan en gingen met nog meer inzet de strijd aan. In de 62e min werd nog een levensgrote kans om zeep geholpen maar in de 72e min kwam de 2-2 op het scorebord. In de 81e min moest Den Bommel met 10 man verder toen Frank Post na een te late tackle de rode kaart kreeg. In de daarop volgende aanval kwam Nieuwdorp op voorsprong, een schot van zo’n 35 mtr verdween in 1 keer in het doel, 3-2. Den Bommel was daarna niet meer bij machte om deze achterstand weer ongedaan te maken.

Opstelling: Ti Jey Bins, Joey Bahnert, Bryan Bouwens, Leon Breeman, Jordy Buys, Jesper vd Hoek, Mees Vroege, Patrick Verolme, Frank Post, Wesley Bakker, Johnno Bakker.