Den Bommel - Bruse Boys 26 november 2016 Terug

Met veel inzet, goed keeperswerk en zo nu en dan wat geluk is Den Bommel er in geslaagd de 3 punten tegen koploper Bruse Boys op “De Kruus” te houden.
Bruse Boys begon furieus aan de wedstrijd en had binnen 3 min het 1e doelpunt achter doelman Bins maar de scheidsrechter keurde, op eigen waarneming, deze wegens buitenspel weer af. Den Bommel had het lastig en kreeg in de 8e min de hulp van de lat, ook de daarop volgende rebounds werden met kust- en vliegwerk uit het doel gehouden. Het was echter Den Bommel die tegen de verhouding op voorsprong kwam, een vrije trap van Wesley Bakker belandde op de lat en de rebound werd door Hans Kornet keurig binnen geschoten. Bruse Boys “gaf nog meer gas” en in de 18e min lukte het wel, een aanvaller speelde zich handig vrij en schoot in de beneden hoek de 1-1 binnen. In de 31e min leek de 1-2 te vallen maar een kopbal werd door doelman Bins met een katachtige reactie tot corner verwerkt. Vlak voor het rustsignaal moest de doelman van Bruse Boys nog een keer handelend optreden op een snoeihard schot van Johnno Bakker.
Na rust begonnen de bezoekers wat minder fel aan de wedstrijd en kreeg Den Bommel steeds meer de mogelijkheid van het doel af te spelen. In de 47e min resulteerde dit in een goede mogelijkheid voor Bryan Bouwens maar zijn lob ging net over het doel. In de 50e min kwam dan toch de 2-1, Johnno Bakker kapte zich goed vrij en schoot beheerst de bal langs de doelman. Ook de 3-1 kwam op het scorebord, in de 70e man kwam de bal, na een goede combinatie over diverse schijven, bij Jesper vd Hoek en die schoot beheerst in de lange hoek de bal tegen de touwen. Bruse Boys probeerde het daana nog wel maar kon geen echte vuist meer maken.

Opstelling: Ti Jey Bins, Joey Bahnerth, Patrick Verolme, Leon Breeman, Jordy Buys, Jesper vd Hoek (75e Jarno Osseweijer), Hans Kornet, Frank Post, Johnno Bakker, Bryan Bouwens (85e Ruben Rui dos Santos Fortes), Wesley Bakker.

Voor foto's klik hier