Den Bommel - Serooskerke 18 februari 2017 Terug

In de heenwedstrijd bij Serooskerke werd het maar liefst 5-1, dat Den Bommel daar deze keer geen zin in had moge duidelijk zijn.
Nadat de eerste 10 minuten nog aftasten was door beide teams, namen de blauw zwarten hierna wel de regie in handen. Bryan Bouwens verlengde in de midden goed de bal met het hoofd richting Maurice Bruggeman, die vervolgens vrij kon door dribbelen en vanaf een meter of 20 fraai de bal over de keeper heen krulde met zijn chocoladebeen 1-0. Den Bommel kwam er nog een aantal keren gevaarlijk doorheen waaronder Wesley Bakker met de beste mogelijkheid, die zijn 1 op 1 met de keeper niet beloonde en het leder via de paal zag naast gaan. Op slag van rust nog een opgelegde mogelijkheid om de score te verdubbelen, Jesper van den Hoek met een mooie assist op Bouwens die vrij baan had maar zijn schot gepakt zag worden door de doelman.
Dat Serooskerke uit een ander vaatje ging tappen in de 2de helft was wel voor de hand liggend. Den Bommel werd naar achteren gedrukt waarbij de eerste grote kans ook gelijk raak was. Een goede voorzet vanaf de linkerkant die keurig werd binnen geknikt 1-1. De bezoekers hadden in deze fase nog een aantal mogelijkheden om zelfs op voorsprong te komen, maar daar dacht keeper Bins anders over. De thuisploeg kwam er zelf ook nog een aantal keren gevaarlijk uit waarbij Jesper vd Hoek nog het dichtst bij was , helaas spatte zijn afstandsschot op de lat. Zo bleven beide ploegen vol voor de winst gaan, maar gescoord werd er niet meer en zo eindigde deze wedstrijd in 1-1.

Opstelling: Ti Jey Bins, Joey Bahnerth (80 Johan Kornet), Patrick Verolme, Leon Breeman, Ruud Maliepaard, Jesper vd Hoek (70 Hans Kornet), Mees Vroege (60 Johnno Bakker), Frank Post, Maurice Bruggeman, Bryan Bouwens, Wesley Bakker.