SSV'65 - Den Bommel 11 maart 2017 Terug

Vandaag stond de uitwedstrijd tegen het Zeeuwse SSV 65 op het programma. Onze Zeeuwse tegenstander is een goed voetballende ploeg en staat gezien de ranglijst op een onterechte plaats. Den Bommel had de thuiswedstrijd nog fris in het geheugen staan, want zeker op basis van de 2e helft werd Den Bommel van het kastje naar de muur gestuurd. Daarom wist Den Bommel dat het vandaag geen gemakkelijke middag zou worden.

De 1e kans was dan ook voor de thuisploeg na een goede combinatie door de as van de verdediging, had de aanvaller van SSV 65 het vizier niet op scherp staan. Gelukkig voor Den Bommel. Zeker in de beginfase van de wedstrijd levert SSV 65 druk op de verdediging van Den Bommel, maar echt grote kansen leverde dat niet. In de 6e minuut was de 1e kans voor Den Bommel. Een goede actie van Bryan Bouwens met vanaf de zijkant geeft hij de bal voor op Johnno Bakker. Jammer genoeg kwam de bal net te ver achter hem waardoor hij niet goed uitkwam. Den Bommel wist dat ze er een tandje bij moesten doen en dat leverde in de 18e minuut direct resultaat. Bryan Bouwens ging na een goede actie over de linkerkant en kwam hierdoor 1 op 1 met de keeper. Hij maakte geen fout en leverde dit de 0-1 op. Den Bommel was in deze fase beter en de daarop volgende kans liet niet lang op zich wachten. Joey Bahnert veroverde goed de bal, alleen treuzelde daarna te lang voor de steekbal op Johnno Bakker. De daarop volgende kans was door goed stoorwerk van Bryan Bouwens die vervolgens de bal breed lag op Johnno Bakker. Johnno Bakker treuzelde daarop te lang om de trekker over te halen en daardoor kon een verdediger van SSV 65 de bal uit de doelmond weg halen. In deze fase ging het spel op en neer. De 1e helft kon nog een goede actie noteren van de aanvaller van SSV65, alleen die kwam een teenlengte te kort om Ti Jey Bins te verschalken. SSV 65 was in de fase wel iets aan het drukken op het doel van Den Bommel, maar de verdediging en incl. Ti Jey Bins gaf geen krimp.

De 2e helft gaf ongeveer hetzelfde spelbeeld. SSV 65 had druk op de verdediging van Den Bommel, maar echt grote kansen leverde het niet op. De 1e kans van Den Bommel in de 2e helft was meteen raak. Een goede bal van Mees Vroege op Johnno Bakker zorgde er voor dat hij de bal breed kon leggen op Bryan Bouwens waardoor die zijn 2e van de middag kon maken (0-2). Den Bommel was in deze fase van de wedstrijd sterker als SSV 65 en kreeg vele kansen alleen stond het vizier niet altijd even scherp. Den Bommel hield SSV 65 in leven en zeker toen ze doormiddel van een vrije trap in de 65e minuut op 1-2 kwamen hield de thuisploeg er vertrouwen in. De druk van SSV 65 werd steeds groter en groter alleen hield de verdediging van Den Bommel stand. In de 82e minuut was er een schandalige overtreding van de aanvaller van SSV 65 die zijn noppen plantte in het gezicht van Jesper van den Hoek. De arbiter kon niet anders doen dan hiervoor de rode kaart te trekken. Na ruim 10 minuten blessuretijd en veel druk op het doel van Den Bommel werd de overwinning over de streep getrokken. De 3 punten gingen mee naar de Kruus. Dit was Weba Gotzenberger!! Terug naar de studio!!

Opstelling: Ti Jey Bins, Joey Bahnert, Patrick Verolme, Leon Breeman, Ruud Maliepaard, Hans Kornet, Jesper vd Hoek, Maurice Bruggeman, Mees Vroege, Johnno Bakker, Bryan Bouwens (65 Johan Kornet)

Voor foto's van de wedstrijd klik hier