Verslag Den Bommel - Oostkapelle 25 maart 2017 Terug

Vandaag op het programma de wedstrijd VV Den Bommel - VV Oostkapelle. Dat het een lastige wedstrijd voor beide teams zou worden was vanaf minuut 1 al duidelijk. Er stond een straffe wind over sportpark de Kruus wat de uitvoering niet ten goede kwam.
Het eerste kwartier was dan ook behoorlijk rommelig van beide kanten zonder noemenswaardige kansen. Hierna kwam de wedstrijd geleidelijk aan op gang waarbij de thuisploeg de 1ste echte kans wist te noteren. Mees Vroege bracht met een steekpass Bryan Bouwens in positie, zijn schot was reeds de keeper gepasseerd maar door goed verdedigend werk werd de bal ruim voor de doellijn weggewerkt. Een aantal minuten later waren het de bezoekers die dreigend werden. Ze zochten de 16 van Den Bommel op waarbij een voorzet door Leon Breeman met de hand werd getoucheerd. De scheids kon niets anders doen dan naar de stip wijzen. Dit buitenkansje werd verzilverd door de captain van de geel-blauwen 0-1. Het spel golfde hierna op en neer met kleine kansjes aan beide kanten. Waar Oostkapelle dacht te gaan rusten met een 0-1 voorsprong kwam er zo waar een slotoffensief van de blauw zwarte brigade. Waarbij het in de 45ste minuut raak was door een goede schuiver van Maurice Bruggeman na goed voorbereidend werk van Patrick Verolme en Johnno Bakker 1-1. En waar menig supporter al de kantine in was gegaan om wat te nuttigen kwam er nog een goal voor de thuisploeg. Bryan Bouwens probeerde zich los te maken van een tweetal verdedigers maar werd hierbij onreglementair naar de grond gewerkt en zo werd er voor de 2de keer naar de stip gewezen deze middag. Zo kon onze routinier Leon Breeman zijn handsbal van begin deze wedstrijd goed maken. Hij deed dit dan ook en schoot de penal onberispelijk binnen 2-1. Zo gingen onze gasten uit Oostkapelle met een zure nasmaak de kleedkamer in. Na rust een zelfde spelbeeld wat zeker niet de schoonheidsprijs verdiende, toch was het Den Bommel die de voorsprong wist te vergroten. In de 53ste minuut bracht Maurice Bruggeman met een corner Bryan Bouwens in stelling, hij hield goed overzicht en legde de bal terug op Hans Kornet die het maar eens probeerde vanaf randje 16. Zijn schot werd van richting veranderd waardoor de keeper verbouwereerd achterbleef 3-1. Den Bommel stevende af op weer een winstpartij in deze 2de klasse E, maar de uitploeg had geen zin om aan dat feestje mee te werken. In een tijdbestek van 6minuten wisten ze deze achterstand weg te werken. In de 66ste minuut een goede 1-2 door het hart van de defensie van de thuisploeg waardoor de aanvaller alleen keeper Bins nog in zijn vizier had, deze wist hij ook te verschalken 3-2. En zo ook in de 72ste minuut een uitstekende aanval van de bezoekers die Bins wederom kansloos lieten 3-3. Gescoord werd er hierna niet meer niet meer en zo mochten beide ploegen een puntje bijschrijven vandaag. Een gelijkspel waar zowel de thuis als uitploeg mee kunnen leven in deze gelijkopgaande wedstrijd. Den Bommel zakt door dit gelijkspel naar een 4de plaats op de ranglijst maar met nog wel een wedstrijd minder gespeeld dan de nrs. 2 en 3. In de 2de periode valt er nog wat te halen en in de 3de periode staan de blauw-zwarten zelfs bovenaan na 3 gespeelde wedstrijden. Het zou zo maar eens een heel mooi debuutseizoen kunnen worden mits de koppies dezelfde kant op blijven staan.

Opstelling: Ti Jey Bins, Johan Kornet (Jordy Buijs), Patrick Verolme, Leon Breeman, Ruud Maliepaard, Jesper vd Hoek, Hans Kornet, Mees Vroege, Maurice Bruggeman (Frank Post), Johnno Bakker, Bryan Bouwens ( Wesley Bakker)

Voor foto's van de wedstrijd klik hier.