Fc Dauwendaele - Den Bommel 01 april 2017 Terug

Vandaag speelde Den Bommel een uitwedstrijd bij de rode lantaarndrager FC Dauwendaele. De ploeg van scheidend trainer Adil Fertoute heeft het lastig dit seizoen en het zal nog een hele lastige klus worden om directe degradatie te voorkomen. Al werden er na de winterstop knappe overwinningen geboekt op Klundert en Fc Axel. Aan Bommelse zijde was er dan ook zeker geen sprake van onderschatting want dat zou dan wel eens genadeloos afgestraft kunnen worden.
Zo begon de wedstrijd met een licht offensief voor de bezoekers waarbij Johnno Bakker meerdere malen de verdedigers van FC Dauwendaele te slim af was maar waarbij alleen de goede eindpass ontbrak. In de 10de minuut de eerste opgelegde kans voor de thuisploeg. Een vrije trap vanaf de zijkant van het veld werd de 16 ingebracht, deze voorzet werd met het hoofd net over geknikt. Zo ging het spelbeeld heen en weer in de 1ste helft waar in de 20ste minuut Den Bommel weer aan het woord was. Ter hoogte van de middencirkel een goede 1-2 tussen Bryan Bouwens en Johnno Bakker, waarbij laatstgenoemde doorstoomde richting het vijandelijke doel. Aangekomen bij het strafschopgebied probeerde hij het met een schot wat net naast ging. Hierna trok de thuisploeg de wedstrijd steeds meer naar zich toe doordat Den Bommel veel te ver achterover leunde en de tegenstander zo in de kaart speelde. Waarbij de grootste kans van de wedstrijd in de 33ste minuut viel te noteren. Nadat Den Bommel eigenlijk een aanval wilde opzetten en een voorzet de 16 werd ingepompt , was het de laatste man van Dauwendaele die deze voorzet onklaar maakte en op de pantoffel nam. Deze voorzet belande achter de verdediging van de blauw-zwarten waarbij de spits op snelheid de verdedigers aftroefde. Hij had vrij baan richting Bins en probeerde deze met een schot te verschalken, deze heeft gelukkig voor Den Bommel een uitstekende reflex in huis en hield zijn doel schoon. En dat doel bleef aan beide zijdes schoon in de 1ste helft waardoor we konden gaan rusten met een 0-0.
Den Bommel kwam getergd uit de kleedkamer waarbij er nu wel werd door gedekt en niet meer met de kont op de 16 bleef hangen. Dit spel werd in de 58ste minuut beloond met de openingsgoal. Leon Breeman bracht via een vrije trap vanaf eigen helft de bal in het strafschop gebied waarbij Johnno Bakker hem a la Dennis Bergkamp dood legde op zijn schoen. Hij lobde hem eerst over zijn directe tegenstander heen en deed dit kunstje vervolgens nog een keer bij de keeper 0-1. Tien minuten later probeerde de goed spelende Johan Kornet het met een afstandsschot die helaas voor hem en iedereen die de blauw-zwarten een warm hart toedraagt ruim over. In de 70ste minuut was het wel weer raak voor Den Bommel. Johnno Bakker zocht de verdediging weer op van de thuisploeg en kwam na zijn solo in kansrijke positie, zijn eerste schot werd geblokt door een verdediger waarna de bal voor de voeten van Hans Kornet belandde. Hij probeerde met een punter de keeper te omspelen, die deze poging onschadelijk maakte maar de bal vervolgens wel in de voeten van Johnno Bakker zag belanden. De spits had nu een leeg doel voor zich en liet dit buitenkansje dan ook niet onbenut 0-2. In de 75ste minuut probeerde de thuisploeg terug in de wedstrijd te komen via een geweldige uithaal van zo'n 35 meter, zijn pegel werd ternauwernood tot corner verwerkt door keeper Bins. Drie minuten later was het echter weer raak aan de andere kant. Het was de onvermoeibare Bryan Bouwens die een 1-2 aan ging met Johnno Bakker , hij stuurde Bryan goed diep die door denderde richting de keeper van de thuisploeg deze knap omspeelde om de bal vervolgens in de lege goal te schieten 0-3. Dit was tevens de einduitslag en zo konden de bezoekers weer 3 punten bijschrijven vandaag. Den Bommel gaat na 4 wedstrijden gespeeld te hebben in de 3de periode aan kop met drie punten meer dan de nummer 2. Ook in het algehele klassement staat de ploeg van trainer Henk Schouten er goed voor waarbij alleen koploper Bruse Boys minder verliespunten heeft, dat overigens dit weekend met lege handen naar huis werd gestuurd door Klundert.

Opstelling: Ti Jey Bins, Joey Bahnert (75 Patrick Vrauwdeunt), Jordy Buijs, Leon Breeman, Ruud Maliepaard, Hans Kornet, Johan Kornet, Jesper vd Hoek (65 Wesley Bakker), Mees Vroege, Johnno Bakker, Bryan Bouwens (80 Ruben Rui dos Santos Fortes).

Voor foto's van de wedstrijd klik hier.