Den Bommel wint 2e periodetitel 15 april 2017 Terug

De belangen waren groot vandaag tussen Terneuzense Boys en Den Bommel. Voor de thuisploeg vooral om verder afstand te nemen van de onderste 4 plaatsen en voor de bezoekers zat er bij winst en goede resultaten op de andere velden zelfs een periodetitel in. Na een sterke start in de 1ste periode is de ploeg van trainer Diederik Hiensch afgezakt naar een 9de plaats op de ranglijst. Den Bommel daarentegen doet het precies andersom en heeft na de trainerswissel een sterke serie neergezet, waarbij er dus zelfs kansen zijn om weer mee te doen aan de nacompetitie, iets waar Den Bommel patent op lijkt te hebben de laatste jaren.
De bezoekers begonnen sterk aan deze wedstrijd en het vijandelijke doel werd meerdere malen opgezocht in de openingsfase. Zo ook in de 6de minuut toen Johnno Bakker een goede dieptepass gaf aan Jesper van Den Hoek die dribbelend tot de 16meter kwam en vervolgens teruglegde op de meegelopen Johnno, zijn schot werd echter geblokt door een verdediger en vervolgens bij Bryan Bouwens in de voeten kwam. Ook hij probeerde met een schuiver voor de openingsgoal te zorgen, maar zag ook deze geblokt worden door een verdediger een aantal meter voor de doellijn. Na nog wat kleine speldenprikjes van Den Bommel, was daar in de 12de minuut de eerste goede aanval van de thuisploeg. Na een goede combinatie over 3-4 schijven kwam de bal uit bij een middenvelder van Terneuzense Boys die het vervolgens probeerde met een afstandsschot van zo'n 20 meter maar deze rakelings naast zag gaan, al werd deze bal blijkbaar nog van richting veranderd door een speler van de uitploeg want een corner was het gevolg. Deze leverde echter geen gevaar op. Tien minuten later probeerde Johnno Bakker het maar weer eens. Hij ging goed door over de linkerflank en passeerde een tweetal verdedigers en legde de bal keurig terug op Joey Bahnerth, die deze bal echter net naast schoof. Net voor het rustsignaal nog een opgelegde mogelijkheid voor de thuisploeg. Na slecht combinatievoetbal ter hoogte van de middencirkel werd de bal onderschept en keurig de diepte ingestuurd waarbij de linkerspits alleen keeper Bins nog voor zich had, hij lobde de bal helaas voor de oranje-zwarten in het zijnet en zo konden we gaan rusten zoals we begonnen 0-0.
Na rust hetzelfde spelbeeld met kansen aan beide kanten. Eerst was het Den Bommel die in de 60ste minuut voor serieus gevaar zorgden. Na goed inspelen door Ruud Maliepaard op Johnno Bakker, wist hij zich los te wurmen van de verdediger in zijn rug en probeerde het maar weer eens van een meter of 20. Zijn schot werd in 2 instanties gekeerd door de keeper van de thuisploeg. 5 minuten later was het bijna raak aan de andere kant. Een vrije trap op een meter of 40 van het doel werd als voorzet de 16 in geslingerd, na goed terugleggen met het hoofd kon de middenvelder van Terneuzense Boys vrij uithalen maar raakte deze bal echter half waardoor die simpel kon worden weggewerkt door de bezoekers. In de 80ste minuut was de thuisploeg er nog het dichtste bij om de score te openen vandaag. Na een aanval over de linkerflank werd er goed teruggelegd op zo'n 20 meter van het doel. Deze middenvelder bedacht zich niet en zag zijn fraaie schot op de lat belanden. Waar iedereen al uitging van een puntendeling tussen beide teams, was het goudhaantje Johnno Bakker die Den Bommel diep in blessuretijd op 0-1 bracht. De blauw-zwarten waren bekend met de gunstige uitslag bij FC Axel - Bruse Boys, die diep in blessuretijd een penalty meekregen en het daardoor 2-2 werd. Bij winst zou de ploeg van trainer Henk Schouten periodekampioen zijn. Bij de laatste aanval werd Bryan Bouwens gezocht, hij hield zich sterk staande met de verdedigers in zijn rug en gaf de bal vervolgens goed mee aan Johnno Bakker die zijn lob vervolgens in de verre hoek zag belanden. De ontlading was enorm bij iedereen die Den Bommel een warm hart toedraagt. Ze wisten de 2de periodetitel te pakken in hun debuutseizoen op dit niveau, een ongekende prestatie van zo'n kleine vereniging. Nog 4 wedstrijden te gaan met volgende week de derby tegen DBGC dat ook goed meedraait in hun debuutseizoen op dit niveau . Daarna kan Den Bommel zich gaan opladen voor de nacompetitie.

Opstelling: Ti Jey Bins, Jordy Buijs, Patrick Verolme, Leon Breeman, Ruud Maliepaard, Joey Bahnerth, Frank Post (65 Johan Kornet), Hans Kornet, Jesper vd Hoek, Johnno Bakker, Bryan Bouwens.

Voor foto's van de wedstrijd klik hier.