Bruse Boys - Den Bommel 29 april 2017 Terug

Vandaag speelde Den Bommel een uitwedstrijd bij Bruse Boys, dat aan een gelijkspel voldoende had om kampioen te worden in deze 2de klasse E. Den Bommel daarentegen wist dan wel knap de 2de periode binnen te halen, in theorie was het nog niet helemaal veilig waardoor ze zeker niet meegingen werken aan het Bruse feestje. In deze gelijk opgaande wedstrijd wist de thuisploeg de eerste kans te noteren. Het was de rechtsback die in de 9de minuut op avontuur ging. Hij ging goed door over de rechterflank en passeerde hierbij Ruud Maliepaard waarna hij vrij de 16 kon in dribbelen. Bij het bereiken van de achterlijn trok hij de bal de goed terug, alleen de opgekomen middenvelder zag zijn schot tot corner worden verwerkt. Een aantal minuten later waren de bezoekers aan het woord. Het was de sterk spelende Wesley Bakker die rechts opende op de opstomende Joey Bahnerth, Joey gaf hem vervolgens goed mee aan Bryan Bouwens. Die helaas voor de blauw zwarten te weinig venijn aan zijn schot gaf en zo het rollertje bij de keeper in zijn handen zag belanden. In de 25ste minuut was het raak voor de thuisploeg. In de eerste van de vele gevaarlijke corners die zouden volgen vandaag, was het gelijk raak. De bal werd strak op de 5 meter ingebracht en werd vervolgens keurig binnen geknikt 1-0. De paars-witten vierden al een klein feestje, maar zagen 7 minuten later Den Bommel terug in de wedstrijd komen. Het was wederom Wesley Bakker die met een splijtende pass zijn broer Johnno wist weg te sturen. Er zijn weinig mensen die in staat zijn om hem bij te houden en zo ook vandaag, hij zette aan richting de keeper van Bru en passeerde deze knap met binnenkant voet 1-1. Op slag van rust was het weer raak voor de equipe van trainer Henk Schouten. Het was Leon Breeman die het startschot gaf voor deze aanval. Hij troefde op karakter zijn directe tegenstander af en speelde vervolgens Wesley Bakker in, die op zijn beurt weer Joey Bahnerth wegstuurde. Joey ging goed door over de rechterflank en legde de bal uitstekend klaar op randje 16 voor de meegelopen Bryan Bouwens. Hij bedacht zich geen moment en haalde op zijn Bouwens uit 1-2. Dit was een bittere pil op slag van rust voor de thuisploeg dat alles al in kannen en kruiken had voor het naderende kampioensfeest. Tien minuten na rust wist Bruse Boys toch weer op gelijke hoogte te komen. Een speler werd onreglementair naar de grond gewerkt wat binnen de 16 bleek, waarop een penalty volgde. De topscoorder van de thuisploeg Mats Willemse legde aan voor zijn 1ste poging, maar zag zijn schot uitstekend gepakt worden door keeper Bins. Om onduidelijke redenen werd deze poging ongeldig verklaard en kreeg keeper Bins ook nog de gele kaart gepresenteerd. De 2de poging werd wel verzilverd door Mats en zo was de stand weer gelijk 2-2. Vijf minuten later kwam de thuisploeg bijna op voorsprong. Waar Den Bommel dacht een aanval op te zetten via captain Verolme, die de bal goed inspeelde bij Bryan Bouwens maar vervolgens werd afgetroefd op felheid. Was het de middenvelder van Bru die de spits over de rechterflank bediende. Hij probeerde met een schot vanaf randje 16 keeper Bins te verschalken, maar zag zijn poging voorlangs gaan. In de 'Dying seconds' van de wedstrijd probeerde Den Bommel het nog een laatste keer om de overwinning mee te nemen naar de Kruus. Het was Johnno Bakker die maar weer eens op avontuur ging over de linkerflank, hij wist zijn directe tegenstanders te passeren en vervolgens de bal in te leveren bij broer Wesley. Hij gaf de bal vervolgens goed mee op de meegekomen libero Patrick Verolme, die zijn zwakke poging echter ruim naast zag gaan. Gescoord werd er niet meer en zo konden beide ploegen een puntje bijschrijven, wat voor de thuisploeg genoeg bleek voor het kampioenschap. Nogmaals de felicitaties vanuit Den Bommel voor de terechte kampioen. Den Bommel bleek aan dit punt voldoende te hebben om zich definitief te handhaven. Nog 2 wedstrijden in deze competitie met volgende week een thuiswedstrijd tegen FC Axel. Daarna kan Den Bommel zich gaan klaarmaken voor het toetje, waar ze zeker zoals ze vandaag speelde een goede kans maken.

Opstelling: Ti Jey Bins, Patrick Vrauwdeunt, Patrick Verolme, Leon Breeman, Ruud Maliepaard, Jesper vd Hoek, Hans Kornet, Joey Bahnerth, Bryan Bouwens (80 Ruben Rui dos Santos Fortes), Wesley Bakker, Johnno Bakker