Klundert-Den Bommel 13 mei 2017 Terug

Zaterdag 13 mei speelde Den Bommel een duel uit bij Klundert om des keizers baard. Voor beide ploegen stond er niks meer op het spel, alleen een hogere notering op de ranglijst was mogelijk.
Na eerst wat speldenprikjes van afstand van de thuisploeg waren het de bezoekers die in het 1ste bedrijf de gevaarlijkste kansen kregen. Zo ook in de 8ste minuut toen uitblinker aan Bommelse zijde Jesper van Den Hoek een dieptebal achter de verdediging van Klundert bracht, waar Bryan Bouwens kon oppikken en vrij baan had richting de doelman, bij het naderen van de keeper zag hij zijn schot net over het doel heen gaan. In de 25ste minuut kreeg Den Bommel weer een uitgelezen kans om op voorsprong te komen na een goede steekbal van Maurice Bruggeman op Johnno Bakker. Ook hij kwam in een 1 tegen 1 situatie met de keeper van Klundert, maar zijn inzet scheerde rakelings over de deklat. Vijf minuten later werd de thuisploeg voor het eerst echt gevaarlijk door een miscommunicatie in de verdediging bij Den Bommel. Bins speelde Leon Breeman op randje 16 in , die goed werd opgejaagd en zijn pass onderschepte. En zo kreeg de aanvaller Bins in zijn vizier. Zijn schot was hem reeds gepasseerd en zou het doel in zijn gegaan, daar echter stond Captain Patrick Verolme nog om orde op zaken te stellen en hij hield het doel schoon. Een minuut later was het weer bijna raak aan de andere zijde. Het was Wesley Bakker die met een splijtende pass zijn broer Johnno diep stuurde. Hij kon zijn solo gaan inzetten richting keeper en probeerde deze te omspelen. Maar de keeper plukte deze bal keurig uit zijn voeten. Waar de ploegen dachten te kunnen gaan rusten met een 0-0 was het toch Klundert die in de slotminuut van de 1ste helft op voorsprong kwam middels een penalty. Een voorzet vanaf de rechterkant werd binnen de 16meter met de hand getoucheerd door Hans Kornet. Ze lieten dit buitenkansje niet onbenut 1-0 en tevens de ruststand.
Een kwartier na rust werd het spel tijdelijk stil gelegd door de scheidrechter, dit i.v.m. het noodweer. De wedstrijd werd na een minuut of 10 weer hervat. In de 70ste minuut wist Den Bommel op gelijke hoogte te komen via Maurice Bruggeman. Wesley wist Maurice te bereiken en hij probeerde met een schot de keeper te verschalken maar zag zijn 1ste poging gekeerd worden. De rebound was wel aan hem besteed en knikte deze over de keeper heen 1-1. Tien minuten later kwam de thuisploeg toch bijna weer op voorsprong na wederom slecht uitverdedigen aan bommelse zijde. De spits onderschepte de bal en had alleen keeper Bins nog voor zich. Hij schoot gelukkig voor de blauw-zwarten rakelings over. In de 87ste minuut wist de ploeg van trainer Henk Schouten toch nog bijna op voorsprong te komen. Na een goede combinatie tussen Johnno en Wesley Bakker kwam de bal uiteindelijk terecht bij de doelpuntenmaker van vandaag Maurice. Hij zag zijn gekrulde schot in het zijnet belanden. Zo eindigde deze wedstrijd in een gelijkspel en daardoor vind Den Bommel zich terug op een keurige 5de plaats in de eindrangschikking. Zoals bekend wist Den Bommel zich een aantal weken geleden te plaatsten voor de nacompetitie naar de 1ste klasse en hiervoor zal volgende week worden afgetrapt met een thuiswedstrijd tegen Nieuw Lekkerland.

Opstelling: Ti Jey Bins, Johan Kornet, Patrick Verolme, Leon Breeman, Ruud Maliepaard (55 Patrick Vrauwdeunt), Hans Kornet, Jesper vd Hoek, Maurice Bruggeman, Bryan Bouwens (60 Ruben Rui dos Santos Fortes), Wesley Bakker, Johnno Bakker