Den Bommel - Nieuw Lekkerland 20 mei 2017 Terug

Zaterdag 20 mei stond de eerste wedstrijd van het tweeluik tussen Den Bommel en Nieuw Lekkerland op het programma. Het was Den Bommel die begon met een thuiswedstrijd op de Kruus na het behalen van de 2de periode in de 2de klasse E. De bezoekers van vandaag wisten 30 punten te veroveren in de 1ste klasse C, maar dat bleek onvoldoende om de nacompetitie te ontlopen.
Nieuw Lekkerland begon sterk aan de wedstrijd en liet het balletje gemakkelijk rondgaan. De thuisploeg werd ver naar achter gedrukt, waarbij de 1ste kans kwam door slecht uitverdedigen aan Bommelse zijde. Leon Breeman probeerde Maurice Bruggeman te bereiken maar zag zijn te zachte inspeelpass onderschept worden door de rechtsbuiten van Nieuw Lekkerland. Hij zette goed druk en kwam zo met bal de 16 in met alleen keeper Bins nog voor zich. Zijn schot was hard genoeg maar ging buitenkant paal achter. 5 Minuten later was het wel raak voor de bezoekers. Het gat tussen verdediging en aanval bij Den Bommel was veel te groot en hier maakte ze optimaal gebruik van. Na een goede onderschepping in de verdediging wisten ze de rechtshalf te bereiken, die een mooie assist gaf achter de verdediging. De nr 9 troefde op snelheid de verdedigers van Den Bommel af en bij het bereiken van de 16 haalde hij uit. Met een venijnig schot in de linkerhoek wist hij keeper Bins te verslaan 0-1. In de 30ste minuut was het de thuisploeg die voor het eerst echt gevaarlijk werd, het was dan wel gelijk raak ook. Nadat Wesley Bakker eerst goed het duel aanging en de bal met het hoofd verlengde naar Hans Kornet. Wist Hans op zijn beurt Bryan Bouwens aan de rechterkant diep te sturen. Bryan trok de bal de 16 in waar Johnno Bakker met een man in zijn rug werd aangespeeld. Johnno draaide zich knap vrij en zag zijn geplaatste schot in de verre hoek belanden 1-1. Veel kansen kwamen er niet meer in de 1ste helft, in een duel wat zich voornamelijk in de midden afspeelde met een veldoverwicht in het voordeel van de bezoekers. Ruststand was dan ook 1-1. Tien minuten na rust hielp Den Bommel de gasten aan een voorsprong. Leon Breeman had iets teveel tijd nodig en werd goed kort gezet. Hij verloor de bal en zag vervolgens de voorzet belanden op de hak van de nr 11 van Nieuw Lekkerland. Tot opwinding van de buitenspeler belande deze bal achter keeper Bins in de rechterhoek 1-2. In de 66ste minuut liet Den Bommel weer eens van zich horen. Na een goede 1-2 tussen Johnno en Wesley Bakker. Wist eerst genoemde zich los te maken van de verdediging van Nieuw Lekkerland en dribbelde hij op richting de 16 waarbij hij de keeper met een geplaatst schot probeerde te omspelen. Deze zwabberbal werd tot corner geduwd door de keeper van de bezoekers. Vijf minuten later was het weer Johnno Bakker die de diepte werd ingestuurd, dit keer door Maurice Bruggeman. Johnno zocht het achterlijntje en legde de bal goed terug op broer Wesley. Helaas voor de bommelse aanhangers scheerde deze bal rakelings naast. In de 78ste minuut wisten de bezoekers de score te vergroten. Na een overtreding van Ruud Maliepaard kregen de bezoekers een vrije trap mee. Deze vrije trap werd op de 5meter ingebracht en keurig binnen geknikt door de laatste man 1-3. Om volgende week enigszins nog een goede kans te maken was Den Bommel er bij gebaat om de aansluitingstreffer te maken, en dit kregen ze voor elkaar ook. In de 88ste minuut was het invaller Frank Post die een diepe bal gaf richting de verdediging van de bezoekers. De doelpuntenmaker van zojuist verdedigde te laconiek uit waarbij Johnno Bakker als winnaar uit de bus kwam. Hij stormde door richting de keeper en wist deze door de benen te spelen 2-3. Dit was tevens de einstand een stand wat Den Bommel voldoende perspectief biedt voor volgende week in de uitwedstrijd bij Nieuw Lekkerland.

Opstelling: Ti Jey Bins, Joey Bahnert, Patrick Verolme, Leon Breeman, Ruud Maliepaard, Jesper vd Hoek, Hans Kornet, Maurice Bruggeman (73 Frank Post), Bryan Bouwens (55 Johan Kornet), Wesley Bakker, Johnno Bakker.