Den Bommel - De Meeuwen 28 oktober 2017 Terug

In de thuiswedstrijd tegen het op de 1e plaats staande De Meeuwen is het DB niet gelukt punten toe te voegen. Ondanks dat DB goed tegenstand bood en het de gasten zo nu en dan behoorlijk lastig maakte was het De Meeuwen die beter met de kansen omging en zodoende de 3 punten mee naar huis nam.
Al in de 5e min had de thuisclub op voorsprong kunnen en moeten staan. Na een geblokt schot kwam de bal voor de voeten van Leon Breeman die plots alleen voor de doelman stond maar hij zag zijn inzet tegen de uitgestoken voet van de doelman belanden. In dezelfde min was er een snelle aanval van De Meeuwen en moest doelman Kievit handelend optreden. Het spel golfde wat heen en weer met DB dat wat meer balbezit had maar geen echte vuist kon maken.
In de 2e helft hetzelfde beeld. In de 50e min stuiterde een schot van Frank Post weliswaar over de vallende doelman heen maar de bal ging langs de verkeerde kant van de paal. In de 60e min was er balverlies in de voorhoede bij DB, een razendsnelle counter van De Meeuwen en de 0-1 was een feit. DB ging met nog meer druk naar voren spelen maar verder dan wat kleine mogelijkheden kwam men niet. In de 75e was er weer een goed uitgevoerde uitval van De Meeuwen en ook deze werd keurig afgerond, 0-2. Dit was tevens de eindstand.

Opstelling: Sonny Kievit, Jordy Buijs, Patrick Verolme, Leon Breeman, Joey Bahnerth, Jesper vd Hoek, Frank Post, Joris Buijs, Mees Vroege (75 Wesley Bakker), Ruben Rui dos Santos, Bryan Bouwens

Voor foto's van de wedstrijd klik hier.