Den Bommel - Nieuwdorp 10 mei 2018 Terug

In de thuiswedstrijd tegen Nieuwdorp heeft Den Bommel laten zien het voetbal toch nog niet verleerd te zijn. Met veel inzet en met mooie aanvallen werd het uiteindelijk een 5-0 winst.
Den Bommel probeerde vanaf het begin de wedstrijd naar zich toe te trekken maar moest wachten tot de 15e min voordat het een kans kreeg om te scoren, Wesley Bakker kreeg alle ruimte om vlak voor doel  de 1-0 binnen te schieten maar hij  kreeg de bal niet onder controle en Nieuwdorp kon simpel uitverdedigen. In de 32e min lukte het dan wel, een schot van Wesley Bakker wist de doelman in 1e instantie nog te keren maar de rebound werd door Johnno Bakker bekeken binnen geschoten, 1-0.  3 min later leek Ruben Rui dos Santos de score te verdubbelen maar zijn inzet kwam niet verder dan de paal.  In de 38e min werd Ruben Rui dos Santos binnen de 16 mtr onderuit gehaald en de toegekende strafschop werd door Mees Vroege binnen geschoten, 2-0.  De 2e helft ging Den Bommel verder waar het gebleven was en op zoek naar nog meer doelpunten. In de 52e min een steekpass van Joris Buijs op Johnno Bakker en die wist hier wel raad mee, de 3-0 kwam op het scoreboard. Nog was de koek niet op, even later was het Joris Buijs die een voorzet van Ruben Rui dos Santos verzilverde, 4-0. Nieuwdorp probeerde het nog wel maar kon geen vuist maken en moest zelfs toezien dat, na een vloeiende combinatie over diverse schijven, opnieuw Joris Buijs het net wist te vinden, 5-0. Dit was tevens de eindstand.

Opstelling: Jordy Hanenberg, Jordi Buijs, Patrick Verolme, Leon Breeman (63 Joey Bahnerth), Ruud Maliepaard, Joris Buijs, Frank Post, Mees Vroege (68 Hans Kornet), Johnno Bakker, Wesley Bakker (77 Maurice Bruggeman), Ruben Rui dos Santos