Den Bommel - DBGC 19 mei 2018 Terug

Net als in de uitwedstrijd heeft Den Bommel met het kleinst mogelijk verschil (1-0) gewonnen in de thuiswedstrijd tegen DBGC en daarmee 3 kostbare punten binnen gehaald. DBGC had de beste kansen maar Den Bommel hield het hoofd koel. Met veel inzet en zo nu en dan goed combinatievoetbal werd DBGC bestreden.
Het was een voorzichtig begin van beide kanten, pas in de 11e min was er het 1e schot richting doel.
Johnno Bakker probeerde de bal richting de rechterbovenhoek te sturen maar het schot was te zacht om doelman Nieuwland te verrassen. DBGC probeerde met lange ballen de voorwaartsen te bereiken en in de 30e min had dit bijna success. Jeroen Sep ging op snelheid schuin richting doel van Den Bommel maar Jordy Hanenberg hield het hoofd koel en tikte de bal tot corner. Vlak voor rust had Den Bommel het geluk aan zijn zijde toen een vrije trap vanaf de zijkant op de lat belandde.
Na rust probeerde DBGC meer druk te zetten en in de 47e min leek dit success te hebben, een omhaal van Wilco Pulleman kwam via de vingertoppen van doelman Hanenberg tegen de paal.
Den Bommel gooide er ook nog een schepje bovenop en maakte het de verdediging van de DBGC behoorlijk lasting. In de 50e min had Johnno Bakker de mogelijkheid om de thuisclub op voorsprong te brengen maar Roy Nieuwland dacht hier anders over en redde uitstekend. In de 68e min hadden de voorwaartsen van Den Bommel meer success, Johnno Bakker gaf de bal aan Jesper vd Hoek en die stifte de bal Keurig over de uitgelopen doelman, 1-0. Enkele minute later had DBGC een goede mogelijkheid om de gelijkmaker te scoren maar wederom was het Jordy Hanenberg die, deze keer met de voet, redding bracht. DBGC probeerde nog via enkele wissels aan de stand te veranderen maar de verdediging van Den Bommel gaf geen krimp.

Opstelling: Jordy Hanenberg, Jordy Buijs, Patrick Verolme, Leon van Bergen (80 Hans Kornet), Ruud Maliepaard, Frank Post, Mees Vroege, Joris Buijs, Jesper vd Hoek (70 Ruben Rui dos Santos), Johnno Bakker, Wesley Bakker

Voor foto's van de wedstrijd klik hier