Serooskerke - Den Bommel 26 mei 2018 Terug

Het is Den Bommel niet gelukt de nacompetitie voor degradatie te ontlopen. Bij winst was men veilig geweest maar meer dan een gelijkspel (2-2) in de uitwedstrijd tegen Serooskerke zat er niet in.
Den Bommel begon goed aan de wedstrijd en na 9 min stond de 0-1 op het scorebord. Uit een afgeslagen corner was het Jordy Buijs die de bal met buitenkant voet tegen het net schoot. Lang kon Den Bommel daar niet van genieten, 4 min later was het weer 1-1. Serooskerke nam daarna gelijk het heft in handen en bij Den Bommel lukte niets meer. In de 22e min werd het ook nog 2-1, een vrije trap werd snoeihard langs de muur in de beneden hoek geschoten. In de 34e min mocht Den Bommel van geluk spreken dat de achterstand niet groter werd, een vrije trap kon vrij bij de 2e paal worden binnen gekopt maar de bal verdween net over de lat. In de rust werden de puntjes op de i gezet en een ander Den Bommel kwam uit de kleedkamer. In de 46e werd de stand weer gelijk getrokken, Johnno Bakker gaf de bal bij de 2e paal en Joris Buijs wist uit een lastige hoek de bal in het dak van het doel te schieten. Den Bommel bleef druk zetten en de thuisclub ging steeds verder achteruit voetballen waardoor het lastig werd een gaatje te vinden. In de 87e min kreeg Joris Buijs een beetje ruimte om uit te halen voor een schot maar via binnenkant paal ging de bal er weer uit. 2cm meer naar binnen en de nacompetitie was ontlopen. Terneuzense Boys had de uitwedstrijd bij Fc Axel gewonnen en dat betekende dat zij veilig waren. A.s. Zaterdag de 1e wedstrijd in de nacompetitie, thuis tegen Zaamslag.

Opstelling: Jordy Hanenberg, Jordy Buijs (80 Ruben Rui dos Santos), Patrick Verolme, Leon van Breeman (45Joey Bahnerth), Ruud Maliepaard, Frank Post, Mees Vroege, Joris Buijs, Jesper vd Hoek (50 Hans Kornet), Johnno Bakker, Wesley Bakker

Voor foto's van de wedstrijd klik hier