Den Bommel - 's Gravendeel 29 september 2018 Terug

De uitslag gaf niet het juiste beeld weer, het was Den Bommel dat het grootste gedeelte van de wedstrijd het spelbeeld bepaalde. Doordat de mogelijkheden niet benut werden en niet altijd even adequaat optrad bij de snelle uitvallen van ’s Gravendeel werd het een score van 2-4. Den Bommel maakte nog wel een 0-2 achterstand goed maar gaf het daarna toch weer uit handen.
De eerste paar min probeerde ’s Gravendeel gelijk druk te zetten maar al snel nam Den Bommel het over en creëerde het enkele aardige kansen. Doelman Dennis Sleiffer moest enkele keren handelend optreden. In de 15e min leek kon hij alleen maar toekijken toen Wesley Bakker uit de draai vol uithaalde maar de lat bracht redding.
Uit de daaropvolgende aanval werd er gescoord door ’s-Gravendeel. Ivar de Boer speelde Marco Kruijthof aan en deze faalde oog in oog met doelman Kievit niet, 0-1.
Enkele minuten later was het wederom ’s-Gravendeel die het net wist te vinden, de voorzet vanaf links werd door Jelle van der Starre keurig binnen getikt., 0-2.
Den Bommel was even aangeslagen maar gaf niet op. In de 32e min had Ruben Rui dos Santos de mogelijkheid, na een diepe bal van Patrick Verolme, om de aansluitingstreffer te maken maar zijn kopbal werd knap door doelman Sleiffer onschadelijk gemaakt. Aan de andere kant moest de lat ook nog een keer redding brengen voor Den Bommel. Vlak voor het rustsignaal was het Johnno Bakker die dan toch de doelman wist te verschalken, vanaf links trok hij naar binnen en zijn schot verdween tegen het net.
De tweede helft ging Den Bommel naarstig op zoek naar de gelijkmaker en zette het de bezoekers vast op eigen helft. In de 57e leidde dit tot resultaat, Ruben Rui dos Santos passeerde enkele verdedigers maar werd binnen de 16mtr aan zijn arm naar beneden getrokken. De toegekende strafschop werd door Maurice Bruggeman goed binnengeschoten, 2-2. Enkele minuten later wisten de bezoekers weer op voorsprong te komen na een fout in de verdediging bij Den Bommel, 2-3. Den Bommel moest weer op zoek naar de gelijkmaker, kreeg diverse mogelijkheden maar het lukte steeds net niet. In de 85e min, bij een van de sporadische uitvallen, maakte ’s Gravendeel het leed nog erger door ook nog de 2-4 binnen te schieten. Den Bommel bleef dus met lege handen achter.

Opstelling: Sonny Kievit, Jordan Braafhart, Patrick Verolme, Leon Breeman (65e Fabianson Wiel), Joris Buijs, Maurice Bruggeman, Stefan Klink, Frank Post, Johnno Bakker, wesley Bakker, Ruben Rui dos Santos.

Voor foto's van de wedstrijd klik hier