OVV-Den Bommel 13 oktober 2018 Terug

In Oostvoorne tegen OVV heeft Den Bommel laten zien dat op basis van karakter een wedstrijd ook gewonnen kan worden. Na een 0-2 achterstand wist men zich terug te knokken tot een 2-3 overwinning.
Beide ploegen begonnen afwachtend aan de wedstrijd en in het begin was er niet veel te beleven voor het publiek. Zowel OVV als Den Bommel bleven loeren op de mogelijkheden en het was de thuisclub die de eerste doelpoging op zijn rekening nam maar het schot werd door doelman Kievit onschadelijk gemaakt. In de 32e min was het Den Bommel dat dicht bij een doelpunt was maar bij een voorzet van Jesper vd Hoek kwam Ruben Rui dos Santos net een teenlengte tekort om de bal binnen te tikken. Vlak voor het rustsignaal wist OVV toch te profiteren van een iets te ver opgedrongen Den Bommel, een snelle uitval over rechts en de voorzet werd prima binnen geschoten, 1-0.
In de 47e min opnieuw een goede kans voor OVV maar gelukkig werd de bal van dichtbij over geschoten. Den Bommel trok steeds meer de wedstrijd naar zich toe maar moest in de 66e min toch toe zijn dat OVV de score verdubbelde. Een bijna identieke aanval als het 1e doelpunt werd wederom goed afgemaakt, 2-0. Vlak daarna kreeg de net ingevallen Johnno Bakker een mogelijkheid maar het schot werd door de doelman tot corner verwerkt. In de 72e min lukte het Den Bommel wel om de aansluitingstreffer te scoren, Mees Vroege kapte 3 verdedigers uit en liet daarna ook de doelman kansloos, 2-1. Den Bommel bleef op zoek naar de gelijkmaker en in de 79e min was het Johnno Bakker die met een geplaatst schot, via binnenkant paal, de 2-2 op het scorebord zette. OVV ging daarna weer op zoek naar de 3e treffer en Den Bommel werd even in de verdediging terug gedrukt.
Er kwamen enkele kansen om te scoren maar telkens kwam men net iets te kort of stond er een speler van Den Bommel op de juiste plaats om het gevaar onschadelijk te maken. Iedereen leek zich te berusten met een gelijkspel maar daar dacht Den Bommel anders over, in de 90e was het Maurice Bruggeman die de 2-3 binnenschoot. In de blessuretijd had deze score nog vergroot kunnen worden maar schoten van Ruben Rui dos Santos en Fabianson Wiel belandden op de lat.

Opstelling: Sonny Kievit, Jordy Buijs, Patrick Verolme, Stefan Klink, Joris Buijs, Frank Post (75 Jordan Braafhart), Jesper vd Hoek (60 Johnno Bakker), Mees Vroege, Maurice Bruggeman, Fabianson Wiel, Ruben Rui dos Santos
Voor foto's van de wedstrijd klik hier.