Den Bommel - GHVV'13 23 maart 2019 Terug

Den Bommel wint verdiend van GHVV’13.

Zonder trainer Henk Schouten en de nog geblesseerde Frank Post heeft een getergd en geconcentreerd Den Bommel eindelijk de eerste winst in 2019 behaald. Voor Rick Postema extra speciaal, daar dit zijn eerste officiële winst is geweest in het eerste van VVDB.

De wedstrijd tegen GHVV’13 kwam rustig op gang. Beide ploegen keken in de eerste minuten de kat uit om en wilde zo min mogelijk kansen weggeven. Den Bommel had hierin een klein overwicht, maar men kon zich de uitwedstrijd, waarin 3 doelpunten werden weggegeven, nog goed herinneren. Het was daarom een welkome bijkomstigheid dat Den Bommel de eerste klap kon uitdelen. Na een minuut of 20 werd Johnno Bakker door broer Wesley goed voor de keeper gezet. Uit een moeilijke hoek schoot hij hard en zuiver binnen, 0-1.Niet veel later stond het bijna weer gelijk, nadat de bedrijvige spits was weggelopen en na een snelle ingooi en redelijk vrij in de 16-meter uit kon halen. Zijn inzet miste richting waardoor de voorsprong gehandhaafd bleef.In het restant van de eerste helft had Den Bommel de score zeker uit kunnen brengen. De grootste kansen volgden voornamelijk uit corners, die scherp in werden gebracht maar of net werden gemist door de spelers van Den Bommel of konden worden gekeerd op de doellijn. Hierdoor werd er met de minimale marge gerust.

Na de rust kon Den Bommel de marge redelijk eenvoudig verdedigen, maar gedurende de tweede helft vorderde kwam er meer druk op de verdediging te liggen. GHVV’13 gooide meer energie en strijd in de wedstrijd en Den Bommel kon even niet volgen. Dit leverde een tweetal kansen op voor de spits van GHVV’13, maar sluitpost Rick Postema of de verdediging waren op tijd om in te grijpen. Zodoende gebeurde het dat rond de 70e minuut Den Bommel de score uit wist te breiden. Een snelle uitval werd door een verdediger van GHVV’13 achter de doelman geschoten, waardoor Den Bommel steviger in het zadel kwam te zitten. Dit leverde ook het nodige vertrouwen op, want zelfs toen GHVV met man en macht naar voren trok om nog een resultaat uit het vuur te slepen, was het Den Bommel dat de grootste kansen kreeg. Een van deze kansen werd nog omgezet in een doelpunt. Na een uitstekende steekpass van Ruben Dos Santos speelde Johnno Bakker de keeper voorbij alvorens de bal in het lege doel te deponeren. Hierdoor was de wedstrijd gespeeld en kon Den Bommel de eerste drie punten in 2019 bijschrijven.
Er zijn zeer goede zaken gedaan en als deze lijn wordt doorgetrokken moet directe handhaving zeker haalbaar zijn.

Opstelling: Rick Postema, Joey Bahnert, Patrick Verolme, Stefan Klink, Jordy Buijs, Joris Buijs, Jesper vd Hoek, Mees Vroege, Johnno Bakker, Wesley Bakker, Ruben Rui dos Santos