Den Bommel - RijnmHgvlSp 13 april 2019 Terug

Den Bommel trekt gelijkspel uit het vuur.

Tegen een zeer fel Rijnmond Hoogvliet Sport ontstond op sportpark de Kruus een zeer open wedstrijd, waar Den Bommel tijdens de rust tegen een 0-2 achterstand aankeek, maar uiteindelijk op wilskracht toch een 2-2 gelijkspel op het scorebord wist te krijgen.

RHS begon zeer fel aan de wedstijd en de meeste tweede ballen waren ook voor de uitploeg waardoor zij zeker een veldoverwicht verkregen. Toch kreeg de thuisploeg middels snelle combinaties de grootste kansen. De beide broers Bakker werden goed vrijgespeeld voor de doelman van RHS, maar te lang treuzelen of onzuiver afronden resulteerde erin dat de brilstand op het bord bleef staan. RHS kwam middels de snelle voorwaartsen ook gevaarlijk uit de hoek en een half verwerkte bal werd op waarde geschat door de spits, die de uitkomende Rick Postema net voor was. De bal werd vervolgens in het lege doel gewerkt door de rappe buitenspeler, 0-1. Niet veel later stond ook de 0-2 op het scorebord, na een actie op de zijkant werd de bal voorgegeven en de instormende spits werd op onreglementaire wijze gestuit door Jordan Braafhart. De penalty werd goed binnen geschoten, al zat keeper Postema dichtbij. Nog voor rust had Den Bommel langszij kunnen komen, maar gezien er weer slordig werd omgesprongen met de verkregen kansen, zelf een gegeven strafschop werd door de keeper gepareerd, bleef de 0-2 op het bord staan.

In de tweede helft was een ander, meer weerbaar, Den Bommel waar te nemen. De nodige inzet werd geleverd waardoor het overzicht langzaam maar zeker steeds groter werd. Er kwamen ook de nodige kansen, welke veelal door de uitstekende sluitpost onschadelijk werden gemaakt. De ban werd uiteindelijk vanaf 11 meter gebroken. Na een overtreding op Wesley Bakker werd de penalty binnengeschoten door Patrick Verolme. Den Bommel ging opportunistischer spelen, waardoor de voorwaartsen van RHS meer ruimte kregen en keeper Postema handelend moest optreden. Met het inbrengen van verse kracht Frank Post en stormram Leon Breeman bleef Den Bommel op zoek gaan naar het verdiende gelijkspel. Er kwamen een aantal kleine kansen, maar de gelijkmaker liet lang op zich wachten. In de 88e minuut werd een afgeslagen bal keihard onderkant lat binnen geschoten door Wesley Bakker. 2-2. In de resterende tijd zetten beide ploegen nog even aan, maar de score veranderde niet meer.

Door het gelijkspel komt de veilige zone steeds dichterbij voor VVDB. Met nog 4 wedstrijden te gaan heeft Den Bommel alles in eigen hand om directe handhaving te realiseren. Volgende week begint men hiermee met een lastige uitwedstrijd tegen Rozenburg.

Opstelling: Rick Postema, Jordy Buijs, Patrick Verolme, Stefan Klink, Jordan Braafhart (45 Joey Bahnerth), Jesper vd Hoek (80 leon Breeman), Mees Vroege (60 Frank Post), Joris Buijs, Johnno Bakker, Wesley Bakkeer, Ruben Rui dos Santos Fortes