Den Bommel - Tholense Boys 21 december 2019 Terug

De inhaalwedstrijd, thuis tegen Tholense Boys, is door Den Bommel winnend afgesloten.
Tholense Boys had weliswaar het meeste balbezit maar met veel inzet werd dit bestreden,  uiteindelijk loonde dit de moeite  en stond er na het eindsignaal een 3-1 uitslag op het scorebord.

De bezoekers kwamen al in de 5e min op voorsprong. Na een overtreding binnen de 16 mtr wees de scheidsrechter naar de 11 mtr stip, de strafschop werd goed binnen geschoten, 0-1. Den Bommel liet zich niet van de wijs brengen en kwam steeds beter in de wedstrijd. In de 16e min blies de scheidsrechter, na een handsbal, wederom voor een strafschop maar nu voor de thuisclub. Patrick Verolme liet zich niet van de wijs brengen en stuurde de doelman de verkeerde kant op, 1-1. Niet veel later kwam Den Bommel zelfs op voorsprong, na een snel genomen vrije trap werd de voorzet door Ruben dos Santos in 1e instantie op de lat geschoten maar de rebound werd door Patrick Verolme binnen geschoten. Tholense Boys bleef zoeken naar openingen in de verdediging van Den Bommel maar deze bleef geconcentreerd spelen en gaf niets weg. De mogelijkheden waren er wel aan de andere kant maar het lukte voorals nog niet de voorsprong te vergroten. Vlak voor het rustsignaal waren de gasten nog dichtbij de gelijkmaker maar de inzet kwam op de paal.

De tweede helft ging Tholense Boys wederom op jacht naar de gelijkmaker maar net als in de 1e helft kon men geen gaatje n de verdediging vinden. Den Bommel had de wedstrijd al eerder kunnen beslissen maar moest wachten tot de 80e min voordat de 3-1 op het scorebord kwam.
Opnieuw was Patrick Verolme de speler die het net wist te vinden. In de daarop volgende aanval ging Johnno Bakker alleen op doel af maar de doelman wist erger te voorkomen.

Opstelling: Rick Postema, Johan Kornet (85 Dave van Eijmeren), Joris Buijs, Stefan Klink, Leon Breeman, Frank Post (75 Joey Bahnerth), Thomas Engels, Patrick Verolme, Wesley Bakker, Johnno Bakker, Ruben dos Santos Fortes