Prinsenland - Den Bommel 29 februari 2020 Terug

Door de winst (0-3) in de uitwedstrijd tegen Prinsenland is het Den Bommel gelukt de 2e periodetitel in de wacht te slepen. De harde wind maakte het voor beide teams niet gemakkelijk om er een leuke pot voetbal van te maken.
De thuisclub had in de 1e helft het voordeel van de wind maar wist er geen optimaal gebruik van te maken. Het gevaarlijkst was een vrije trap in de 17e min die op de paal belandde, de andere pogingen gingen naast of werden door doelman Postma onschadelijk gemaakt. Den Bommel had moeite met de tegenwind maar probeerde waar mogelijk de aanval te zoeken. Vlak voor het rustsignaal had men daarbij succes, een schot van Johnno Bakker verdween onder de doelman door, 0-1.

De 2e helft had Den Bommel het wind voordeel en in de 55e min ging Ruben dos Santos goed door op een uittrap van Rick Postema, op de rand van de 16 mtr was hij eerder bij de bal dan de doelman en zijn kopbal verdween in het doel, 0-2. De thuisclub probeerde het nog even maar slaagde er niet in om het Den Bommel lastig te maken. Toen in de 75e min een verdediger voor de 2e maal geel kreeg en mocht gaan douchen was de strijd gestreden. In de 85e min was het Wesley Bakker die bij de 2e paal een voorzet binnen kopte en de eindstand op 0-3 zette.
Toen de scheids voor de laatste maal blies kon het feest beginnen.

Opstelling: Rick Postema, Johan Kornet, Joris Buijs, Stefan Klink, Leon Breeman (80 Corné op ’t Hof), Frank Post, Ruben dos Santos (85 Dave van Eijmeren), Patrick Verolme, Wesley Bakker (88 Tony Tieleman), Johnno Bakker, Jesper vd Hoek

Voor foto's van de wedstrijd klik hier