's Gravendeel - Den Bommel 19 september 2020 Terug

Als het vizier van  Den Bommel in de eerste helft wat scherper had gestaan was men waarschijnlijk niet met lege handen naar huis gegaan. Nu was het de thuisclub, ’s Gravendeel, die met de volle winst aan de haal ging.

Al in de eerste 5 min kregen de voorwaartsen van Den Bommel enkele mogelijkheden om te score maar het was steeds net niet. ’s Gravendeel had het in het begin lastig maar kwam na zo’n 10 min spelen steeds beter in de wedstrijd. Toch was het Den Bommel die de score opende, in de 16e min ging Patrick Verolme  goed de diepte in en gaf de bal goed breed op de meegekomen Wesley Bakker, die zijn inzet in het doel zag verdwijnen.
Een min later kreeg de thuisclub een uitstekende mogelijkheid om weer op gelijke hoogte te komen toen de scheidsrechter naar de penaltystip wees na een lichte overtreding, maar de inzet ging naast.
In de 35e min lukte het ’s Gravendeel wel om de gelijkmaker te scoren, een uitval over links, bal werd keihard voorgeschoten en bij de 2e paal werd deze binnen getikt, 1-1.
Bij de daarop volgende aanval van Den Bommel, Johnno Bakker ging over links goed door, tikte Ruben Rui dos Santos  de voorzet keurig binnen, 1-2.
De 2e helft probeerde de thuisclub nog meer druk te geven en moest Den Bommel wat achteruit.
Doelman Rick Postema kreeg het ook wat drukker maar wist de pogingen vooralsnog onschadelijk te maken.
In de 81e min moest ook hij echter het antwoord schuldig blijven op een inzet van dichtbij, 2-2.
De laatste minuten waren er aan beide kanten hachelijke situaties voor het doel, eerst in de 89e min was het Marnik Briegoos die op snelheid er vandoor ging en de bal breed gaf op Ruben Rui dos Santos, hij had de bal voor het inschieten maar hij kreeg de bal niet goed onder controle. In de 90e min was het ’s Gravendeel die een mogelijkheid kreeg en deze wel benutte, 3-2. De laatste aanval was voor Den Bommel maar de inzet met de kop door Wesley Bakker belandde op de lat. Kort daarop blies de scheids voor de laatste maal.

Opstelling: Rick Postema, Johan Kornet (65 Corné op ’t Hof), Joris Buijs Stefan Klink, Leon Breeman Jesper vd Hoek (60 Frank Post), Michel v St Annaland, Johnno Bakker (55 Marnik Briegoos), Wesley Bakker, Ruben Rui dos Santos

Voor foto's van de wedstrijd klik hier