Den Bommel - SSS 26 september 2020 Terug

In de eerste thuiswedstrijd tegen SSS uit Klaaswaal heeft Den Bommel de drie punten op “De Kruus” weten te houden, met veel inzet en bij vlagen goed samenspel werd er knap met 3-2 van de sterke tegenstander gewonnen. Met wat meer geluk, 3x werd de lat geraakt en 1x de paal, had de uitslag er wat comfortabeler uitgezien.

Al in de 2e min ging Johnno Bakker op links goed langs zijn tegenstander, trok naar binnen en zag zijn schot tegen de paal belanden. SSS was gelijk “wakker” en gooide wat meer gewicht in de strijd. Toch moest het in de 23e min toezien dat de thuisclub op een voorsprong kwam, een afgeslagen corner kwam voor de voeten van Jesper vd Hoek en van zo’n 25 mtr waagde hij een poging op et doel, het schot kon door niemand meer worden gekeerd en de 1-0 was een feit. Lang kon Den Bommel hier niet van genieten, al in dezelfde minuut kreeg men de gelijkmaker om de oren na even niet alert ingrijpen. In de 32e in hadden de bezoekers een goede mogelijkheid om op voorsprong te komen maar doelman Postema stond op de juiste plaats om het gevaar onschadelijk te maken. Vlak voor het rustsignaal kopte Ruben Rui os Santos Fortes nog op de lat en kon een verdediger de bal van de doellijn weghalen zodat de rust met een 1-1 werd bereikt.

In de 2e helft had Den Bommel het in 1e instantie even lastig doordat SSS met veel druk naar voren ging spelen, zonder dat dit tot mogelijkheden leidde. In de 60e min leek Den Bommel op voorsprong te komen maar de inzet van Patrick Verolme kwam op de lat. In de 67e min was er een handsbal van een verdediger van SSS binnen de 16 mtr en schoot Patrick Verolme de strafschop goed binnen, 2-1.
Even later was het weer Patrick Verolme die gevaarlijk werd maar zijn schot van 20mtr belandde op de kruising. Daarna was het Den Bommel dat wat geluk had toen een inzet van SSS op de paal kwam.
Met nog 5 min te spelen gaf Johnno Bakker een steekpas p de diepgaande Marnik Briegoos, dezer wist de doelman te passeren en met links knap de 3-1 binnen te schieten. SSS gaf zich nog niet gewonnen en scoorde even later nog de 3-2. Niet lang daarna blies de scheidsrechter voor het eindsignaal.

Opstelling: Rick Postema, Johan Kornet, Joris Buijs Stefan Klink, Leon Breeman Jesper vd Hoek
(60  Michel v St Annaland (70 Dave v Eijmeren)), Johnno Bakker, Wesley Bakker, Ruben Rui dos Santos (75 Marnik Briegoos)

Foto's van de wedstrijd klik hier