LMO - Den Bommel 03 oktober 2020 Terug

De uitwedstrijd tegen LMO, zonder publiek, was voor Den Bommel een wedstrijd met twee gezichten. In de eerste helft veel balverlies, weinig inzet en niets lukte. De ruststand was dan ook 1-0 in het voor deel van de thuisclub. De tweede helft was duidelijker beter, nog niet echt goed maar er was sowieso meer inzet en meer overleg in het spel. De achterstand werd keurig omgezet in een 1-2 winst.

De eerste helft waren er weinig noemenswaardige feiten. In de 6e min was er de eerste doelpoging van Den Bommel, een schot van Patrick Verolme werd met moeite door de doelman tot corner verwerkt. Den Bommel had veel balverlies, verloor bijna elk duel en kwam ook nauwelijks in het spel voor. LMO probeerde het wel maar kon geen echte vuist maken. In de 39e min was de thuisclub dichtbij de voorsprong maar de snoeiharde kopbal belandde op de lat. Vlak voor het rustsignaal kwam alsnog de 1-0, een vrije trap werd ongehinderd binnengekopt.

Na het fluitsignaal van het begin van de 2e helft ging Den Bommel direct op zoek naar de gelijkmaker, met direct een mogelijkheid voor Frank Post maar de inzet werd met moeite door de doelman met zijn voet gekeerd. Vlak daarna lukte het wel, Wesley Bakker passeerde enkele verdedigers en vlak voor het doel punterde hij de 1-1 binnen. Den Bommel kreeg daarna, binnen een tijdsbestek van 10 min, nog wat mogelijkheden maar de schoten gingen steeds langs de verkeerde kant van de paal.
LMO kwam daarna weer wat terug in de wedstrijd en Den Bommel zakte weer wat in. In de 69e min nog een goede mogelijkheid voor LMO maar doelman Rick Postema keerde de inzet. Na wat wissels bij Den Bommel lukte het weer om wat meer druk naar voren te zetten en in de 85e werd dit beloond met de 1-2, het was Ruben Rui dos Santos die de trekker over haalde. LMO probeerde nog de gelijkmaker te forceren maar Den Bommel kwam niet meer in gevaar.

Opstelling: Rick Postema, Johan Kornet (75 Dave v Eijmeren), Joris Buijs Stefan Klink, Leon Breeman Jesper vd Hoek (60 Ruben Rui dos Santos), Johnno Bakker (89 Corné op ’t Hof), Wesley Bakker, Marnik Briegoos